SøkSøk HandlevognHandlevogn Min kontoMin konto Kontakt ossKontakt oss HjelpHjelp HjemHjem
Kategorier
Utvalgte varer
Kjøpsbetingelser
Trygg handel
Hos Spillsjefen har du alle rettigheter du har krav på (og litt til).
Ber om forståelse for at det en sjelden gang kan det være feil i priser og lagerstatus. Hvis det skjer så tar Spillsjefen kontakt med deg på mail.

Levering
Varene sendes samme eller påfølgende virkedag som betaling.

Enkel betaling
Når du bekrefter din bestilling vil du bli tatt til PayPal der du kan betale med Visa/Mastercard med eller uten PayPal-konto.
Det er ikke nødvendig med Paypal-konto for å betale, men dersom du oppretter en PayPalkonto samtidig som du betaler så vil det gå fortere å betale for din neste bestilling. Det er også mulig å betale direkte til bankkonto.
Dersom du bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, blir kjøpesummen reservert på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen sendes.

Aldersgrense
Er du under 16 år, vennligst få hjelp av dine foreldre til å handle på nettsiden.

Angrerett
Ta gjerne kontakt med oss før du sender noe tilbake. Kjøper må betale returporto ved bruk av angrerett.

Utvidet angrerett
Loven gir deg 2 ukers ubetinget angrerett. Spillsjefen gir deg dobbelt så mye!
Hos Spillsjefen får du totalt 4 uker angrerett. Kort fortalt betyr det at innen en måned kan du sende tilbake varene og få returnert det du betalte for varene (porto ikke inkludert).
Du må selv betale for å returnere varene.

Reklamasjon
I vår masseproduserte verden hender det innimellom at det blir produksjonsfeil. Opplever du noe slikt, ta kontakt så ordner vi opp i det.
Dersom det oppstår en feil på varen, skal du klage innen rimelig tid, helst så fort som mulig. Så lenge du klager innen to måneder etter at du oppdager mangelen, er du innenfor lovens krav.

Mer om angrett
Med mindre avtalen er unntatt fra angrerett, kan kjøperen angre kjøpet av varen i henhold til angrerettloven.

Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 28 dager fra fristen begynner å løpe. I fristen inkluderes alle kalenderdager. Dersom fristen ender på en lørdag, helligdag eller høytidsdag forlenges fristen til nærmeste virkedag.

Angrefristen anses overholdt dersom melding er sendt før utløpet av fristen. Kjøper har bevisbyrden for at angreretten er blitt gjort gjeldende, og meldingen bør derfor skje skriftlig (angrerettskjema, e-post eller brev).

Angrefristen begynner å løpe:

Ved kjøp av enkeltstående varer vil angrefristen løpe fra dagen etter varen(e) er mottatt.
Selges et abonnement, eller innebærer avtalen regelmessig levering av identiske varer, løper fristen fra dagen etter første forsendelse er mottatt.
Består kjøpet av flere leveranser, vil angrefristen løpe fra dagen etter siste leveranse er mottatt.
Angrefristen utvides til 12 måneder etter utløpet av den opprinnelige fristen dersom selger ikke før avtaleinngåelsen opplyser om at det foreligger angrerett og standardisert angreskjema. Tilsvarende gjelder ved manglende opplysning om vilkår, tidsfrister og fremgangsmåte for å benytte angreretten. Sørger den næringsdrivende for å gi opplysningene i løpet av disse 12 månedene, utløper angrefristen likevel 28 dager etter den dagen kjøperen mottok opplysningene.

Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til selgeren uten unødig opphold og senest 28 dager fra melding om bruk av angreretten er gitt. Kjøper dekker de direkte kostnadene ved å returnere varen, med mindre annet er avtalt eller selger har unnlatt å opplyse om at kjøper skal dekke returkostnadene. Selgeren kan ikke fastsette gebyr for kjøperens bruk av angreretten.

Kjøper kan prøve eller teste varen på en forsvarlig måte for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon, uten at angreretten faller bort. Dersom prøving eller test av varen går utover hva som er forsvarlig og nødvendig, kan kjøperen bli ansvarlig for eventuell redusert verdi på varen.

Selgeren er forpliktet til å tilbakebetale kjøpesummen til kjøperen uten unødig opphold, og senest 28 dager fra selgeren fikk melding om kjøperens beslutning om å benytte angreretten. Selger har rett til å holde tilbake betalingen til han har mottatt varene fra kjøperen, eller til kjøper har lagt frem dokumentasjon for at varene er sendt tilbake.

Mer om reklamasjon
Mangel ved varen - kjøperens rettigheter og reklamasjonsfrist
Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år.

Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning fra selgeren.

Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig.

Konfliktløsning
Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt om reklamasjon. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 400 500 eller www.forbrukerradet.no.

Kontaktinformasjon
Klikk her for å kontakte Spillsjefen
Alle henvendelser svares samme eller neste virkedag.

Adresse:
Spillsjefen.no
Numedalsvegen 1965
3623 Lampeland

Org. nr. 989 447 432MVA
Fortsett
Ikke gå glipp av....
[Kontakt oss] [Kjøpsbetingelser] [Infosenter]